Sygnalista

WEWNĘTRZNA PROCEDURA ZGŁASZANIA NARUSZEŃ PRAWA I PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ NASTĘPCZYCH W CRONIMET PL SP. Z O. O.

z dnia 11.09.2024


§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsza procedura stanowi wypełnienie obowiązku ciążącego na podmiocie prawnym w związku z art. 24 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928) dla potrzeb udokumentowania zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
  2. Celem wprowadzenia procedury jest w szczególności:
    • określenie zasad zgłaszania naruszeń prawa (w tym anonimowo);
    • zapewnienie odpowiedniej ochrony osobom zgłaszającym, w szczególności zachowania poufności zgłoszeń, ochrony danych osobowych, ochrony przed działaniami odwetowymi, a także promowanie i nadzór nad zgodnością z prawem;
    • określenie rodzajów naruszeń prawa podlegających zgłoszeniu;
    • określenie osób uprawnionych do dokonania zgłoszenia wewnętrznego;
    • określenie zasad przyjmowania i obsługi dokonanych zgłoszeń wewnętrznych;
    • określenie zakresu zadań i obowiązków osób przyjmujących i obsługujących zgłoszenia.
  3. Zasady zawarte w niniejszej procedurze nie naruszają ani nie ograniczają obowiązku dokonania zawiadomienia właściwym organom państwowym zgodnie z ich kompetencjami, zwłaszcza w przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa.

§2

DEFINICJE

  1. Ilekroć w procedurze jest mowa o:
  • działaniu następczym – należy przez to rozumieć działanie podjęte przez pracodawcę lub organ publiczny w celu oceny prawdziwości zarzutów zawartych w zgłoszeniu w celu przeciwdziałania naruszeniu prawa będącemu przedmiotem zgłoszenia;
  • działaniu odwetowym – należy przez to rozumieć bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym, i które narusza lub może naruszyć prawa zgłaszającego lub wyrządza lub może wyrządzić szkodę zgłaszającemu;
  • informacji o naruszeniu prawa – należy przez to rozumieć informację, w tym uzasadnione podejrzenie dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w organizacji, w której zgłaszający pracuje lub pracował, lub w innej organizacji, z którą zgłaszający utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą, lub dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa;
  • informacji zwrotnej – należy przez to rozumieć przekazanie zgłaszającemu informacji na temat planowanych lub podjętych działań następczych i powodów takich działań;
  • kontekście związanym z pracą – należy przez to rozumieć całokształt okoliczności związanych ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym stanowiącym podstawę świadczenia pracy lub usług, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa;
  • organie publicznym – należy przez to rozumieć organ administracji publicznej, który ustanowił procedurę przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych o naruszeniach prawa w dziedzinie należącej do zakresu działania tego organu;
  • osobie, której dotyczy zgłoszenie – należy przez to rozmieć osobę fizyczną, prawną lub jednostkę organizacyjną wskazaną w zgłoszeniu jako naruszająca prawo lub powiązana z osobą naruszającą prawo;
  • osobie powiązanej z sygnalistą (zgłaszającym) – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownik lub osoba najbliższa sygnalisty (zgłaszającego);
  • zgłoszeniu wewnętrznym – należy przez to rozumieć przekazanie podmiotowi prawnemu informacji o naruszeniu prawa za pomocą środków określonych w procedurze;
  • zgłoszeniu zewnętrznym – należy przez to rozumieć przekazanie informacji o naruszeniu prawa Rzecznikowi Praw Obywatelskich albo organowi publicznemu;
  • ujawnieniu publicznym – należy przez to rozumieć podanie informacji o naruszeniu prawa do wiadomości publicznej;
  • sygnaliście (zgłaszającym) – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, wymienioną w §4 Procedury, zgłaszającą lub ujawniającą informację o naruszeniu prawa uzyskaną w związku z pracą;
  • pracowniku – należy przez to rozumieć pracownika w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz pracownika tymczasowego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych;

 

§3

ZAKRES PROCEDURY

1.Przedmiotem zgłoszenia mogą być informacje o naruszeniu prawa, polegające na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:

  • korupcji;
  • zamówień publicznych;
  • usług, produktów i rynków finansowych;
  • zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  • zdrowia publicznego;
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  • bezpieczeństwa transportu;
  • ochrony środowiska;
  • ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  • ochrony konsumentów;
  • ochrony prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  • interesów finansowych Skarbu Państwa RP, jednostek samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  • rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  • konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela

 

§4

OSOBY UPRAWNIONE DO DOKONANIA ZGŁOSZEŃ

  1. Procedurę stosuje się do osób fizycznych, które zgłaszają informację o naruszeniu prawa, uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym do:
    • pracowników, także gdy stosunek pracy już ustał;
    • pracowników tymczasowych;
    • osób świadczących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
    • osób prowadzących działalność na własny rachunek;
    • osób będących członkiem organu zarządzającego;
    • prokurentów;
    • wspólników;
    • osób świadczących pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawców lub dostawców;
    • stażystów i praktykantów;
  2. Procedurę stosuje się także do osób fizycznych, o których mowa w ust. 1, w przypadku zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa uzyskanej w kontekście związanym z pracą przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług, lub już po ich ustaniu.

 

§5

OSOBY UPOWAŻNIONE DO PRZYJMOWANIA I  ROZPATRYWANIA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH

  1. Osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń wewnętrznych to: 1) Dyrektor Naczelny;

2) Specjalista ds. personalnych.

  1. Podmiotem uprawnionym przez pracodawcę do rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych oraz do podejmowania działań następczych jest Zespół ds. rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych (zwany dalej „Zespołem”).
  2. Zespół powoływany jest każdorazowo przez osoby przyjmujące zgłoszenia i składa się z co najmniej dwóch członków, zatrudnionych na różnych oddziałach.
  3. W związku z realizowanymi zadaniami w ww. zakresie upoważnione osoby są zobowiązane do traktowania wszystkich zgłoszeń z należytą powagą i starannością w sposób poufny, a przy ich rozpatrywaniu koniecznością kierowania się zasadą bezstronności i obiektywizmu.
  4. Wymienieni powyżej pracownicy składają oświadczenie o zachowaniu poufności zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 1, a realizację zadań określonych w procedurze prowadzą na podstawie pisemnego upoważnienia pracodawcy zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2.

 

§6

DOKONYWANIE ZGŁOSZEŃ

  1. Zgłoszenia wewnętrzne przyjmowane są w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie:(link „FORMULARZ ZGŁOSZENIA” dostępny na dole strony po zapoznaniu się z informacjami nt. Ochrony danych osobowych)
  2. Zgłoszenie może zostać zgłoszone anonimowo. Formularz umożliwia założenie anonimowej skrzynki pocztowej, dzięki której anonimowy Sygnalista może otrzymywać informacje zwrotne dotyczące przyjęcia i rozpatrywania zgłoszenia.

 

§7

REJESTRACJA ZGŁOSZEŃ

  1. Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń dokonują wstępnej weryfikacji formalnej oraz merytorycznej i w terminie 7 dni od otrzymania zgłoszenia potwierdza zgłaszającemu przyjęcie zgłoszenia wewnętrznego.
  2. Obowiązek potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia istnieje pod warunkiem, że zgłaszający podał dane kontaktowe umożliwiające przekazanie potwierdzenia.
  3. Zgłoszenie dokonane w oparciu o przepisy Procedury podlega rejestracji w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych, za którego prowadzenie odpowiadają osoby przyjmujące zgłoszenia.
  4. W rejestrze zgłoszeń wewnętrznych gromadzi się w szczególności dane dotyczące: 1) numeru zgłoszenia;
    • przedmiotu naruszenia prawa;
    • dane osobowe zgłaszającego oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
    • adres do kontaktu sygnalisty;
    • daty dokonania zgłoszenia wewnętrznego; 6) informacji o podjętych działaniach następczych; 7) daty zakończenia sprawy.
  5. Rejestr zgłoszeń prowadzony jest wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do Procedury.

§8

DZIAŁANIA NASTĘPCZE

  1. Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia, Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń powołują Zespół, który następnie podejmuje działania mające na celu ustalenie stanu faktycznego, z zachowaniem należytej staranności.
  2. Działania podejmowane przez Zespół obejmują następujące etapy:
    • ocena formalna zgłoszenia, która polega na weryfikacji zgodności zgłoszenia z zakresem przedmiotowym i podmiotowym wskazanym w niniejszej procedurze;
    • postępowanie wyjaśniające polegające na dokładnej analizie zdarzenia, zebraniu dowodów (w tym przesłuchanie świadków) i analizie dokumentacji dotyczącej zgłoszenia;
    • sporządzenie protokołu zawierającego opis naruszenia prawa, ustalenia poczynione w toku postępowania wyjaśniającego, informację co do zasadności zgłoszenia wewnętrznego, a w przypadku zgłoszeń zasadnych, rekomendacje o stosownych działaniach w stosunku do osoby, której zgłoszenie dotyczyło oraz zalecenia mające na celu wyeliminowanie podobnych naruszeń prawa w przyszłości;
    • podjęcie decyzji przez pracodawcę w zakresie działań mających na celu eliminację stwierdzonych naruszeń prawa i przeciwdziałanie ponownemu ich wystąpieniu;
    • przekazanie zgłaszającemu i/lub osobie, której dotyczy zgłoszenie, informacji zwrotnej zawierającej w szczególności informację o planowanych lub podjętych działaniach następczych, stwierdzeniu bądź braku stwierdzenia wystąpienia naruszenia prawa i ewentualnych środkach, które zostały lub zostaną zastosowane w reakcji na stwierdzone naruszenie prawa.
  3. Przekazanie zgłaszającemu informacji zwrotnej należy dokonać w terminie 3 miesięcy od daty przyjęcia zgłoszenia lub w terminie 3 miesięcy od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, jeśli potwierdzenie miało miejsce.
  4. Informacja zwrotna dla sygnalisty nie jest przekazywana, gdy zgłoszenia są anonimowe z wyjątkiem założenia skrzynki, o której mowa w §6 ust. 2.
  5. W razie potrzeby uzyskania dodatkowych informacji związanych z otrzymanym zgłoszeniem, Zespół może skontaktować się ze zgłaszającym poprzez wskazane przez niego dane kontaktowe.
  6. Każdy pracownik jest zobowiązany do pełnej współpracy z Zespołem w zakresie prowadzonego postępowania wyjaśniającego.
  7. Osoby uczestniczące w postępowaniu wyjaśniającym, niezależnie od charakteru tego udziału, są zobowiązane do zachowania w poufności wszelkich informacji, o których dowiedziały się w czasie prowadzonego postępowania. Obowiązek zachowania poufności trwa także po zakończeniu postępowania.

§9

ZGŁOSZENIE ZEWNĘTRZNE I UJAWNIENIE PUBLICZNE

  1. Niezależnie od postanowień niniejszej Procedury zgłoszenie może również nastąpić do organu publicznego lub Rzecznika Praw Obywatelskich, a także do organów i instytucji Unii Europejskiej, z pominięciem zasad wskazanych w niniejszej procedurze.
  2. Zgłoszenie zewnętrzne dokonane do organu publicznego lub organu centralnego z pominięciem niniejszej procedury nie skutkuje pozbawieniem zgłaszającego ochrony ustawowej.
  3. Zgłaszający dokonujący ujawnienia publicznego podlega ochronie, jeśli:
    • dokona w pierwszej kolejności zgłoszenia wewnętrznego, a następnie zewnętrznego, ale w odpowiedzi na zgłoszenie nie zostaną podjęte żadne działania następcze ani nie zostanie przekazana informacja zwrotna;
    • dokona od razu zgłoszenia zewnętrznego, ale w odpowiedzi na zgłoszenie organ publiczny nie podejmie w terminie żadnego działania następczego ani nie zostanie przekazana informacja zwrotna – chyba że zgłaszający nie podał adresu do kontaktu, na który należało przekazać taką informację.
  4. Zgłaszający dokonujący ujawnienia publicznego będzie mógł skorzystać z ochrony pomimo braku dokonania zgłoszenia na drodze wewnętrznej lub zewnętrznej, gdy ma uzasadnione podstawy, by sądzić, że:
    • naruszenie może stanowić bezpośrednie lub oczywiste zagrożenie dla interesu publicznego, w szczególności, gdy istnieje ryzyko nieodwracalnej szkody;
    • dokonanie zgłoszenia zewnętrznego narazi zgłaszającego na działania odwetowe;
    • w przypadku dokonania zgłoszenia zewnętrznego istnieje niewielkie prawdopodobieństwo skutecznego zaradzenia naruszeniu z uwagi na szczególne okoliczności sprawy takie jak możliwość ukrycia lub zniszczenia dowodów, istnienia zmowy między organem publicznym a sprawcą naruszenia lub udziału organu publicznego w naruszeniu.
  5. W przypadku zgłoszenia zewnętrznego obowiązują procedury zgłoszeń zewnętrznych, które poszczególne Organy publiczne umieszczają na swoich stronach w Biuletynie Informacji Publicznej.

§10

ZAKAZ DZIAŁAŃ ODWETOWYCH

  1. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek niekorzystne traktowanie w kontekście związanym z pracą zgłaszającego, któremu przyznana została ochrona w oparciu o przepisy niniejszej Procedury, w tym zabrania się stosowania względem zgłaszającego wszelkich działań odwetowych, jak również groźby lub próby ich zastosowania, polegających na:
    • odmowie nawiązania stosunku pracy;
    • wypowiedzeniu lub rozwiązaniu stosunku pracy bez wypowiedzenia;
    • nieprzedłużeniu lub niezawarciu umowy, gdy pracownik miał uzasadnione oczekiwanie jej przedłużenia lub zawarcia;
    • obniżeniu wynagrodzenia, wstrzymaniu awansu oraz pominięciu przy przyznawaniu świadczeń;
    • przeniesieniu na niższe stanowisko, zawieszeniu w obowiązkach, negatywnej oceny pracy czy nałożeniu kar lub środków dyscyplinarnych;
    • mobbingu, dyskryminacji czy niesprawiedliwemu traktowaniu;
    • ograniczaniu udziału w szkoleniach, skierowaniu na nieuzasadnione badania lekarskie oraz utrudnianiu znalezienia pracy w przyszłości;
    • spowodowaniu strat finansowych i szkód niematerialnych, takich jak naruszenie dóbr osobistych;
    • przekazaniu innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków pracowniczych;
    • niekorzystnej zmiany miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy;
    • przymusie, zastraszaniu lub wykluczeniu;
    • powodowaniu straty finansowej, w tym gospodarczej lub utraty dochodu;
  2. Jeżeli praca lub usługi były, są lub mają być świadczone na podstawie innego niż stosunek pracy stosunku prawnego, zakazane jest prowadzenie działań odwetowych, takich jak:
    • wypowiedzenie umowy, której stroną jest sygnalista, w szczególności dotyczącej sprzedaży lub dostawy towarów lub świadczenia usług, odstąpienie od takiej umowy lub rozwiązanie jej bez wypowiedzenia;
    • nałożenie obowiązku lub odmowę przyznania, ograniczenie lub odebranie uprawnienia, w szczególności koncesji, zezwolenia lub ulgi.
  3. Na pracodawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że podjęte wobec sygnalisty działania nie mają charakteru odwetowego;
  4. Sygnalista, wobec którego dopuszczono się działań odwetowych, ma prawo do odszkodowania, wynoszącego co najmniej przeciętne miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej w poprzednim roku, ogłaszane do celów emerytalnych w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego lub prawo do zadośćuczynienia.
  5. Osoba, która poniosła szkodę z powodu świadomego zgłoszenia lub ujawnienia publicznego nieprawdziwych informacji przez sygnalistę, ma prawo do odszkodowania lub zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych od sygnalisty, który dokonał takiego zgłoszenia lub ujawnienia publicznego.
  6. Zgłoszenie nie może być podstawą odpowiedzialności, jeśli sygnalista miał uzasadnione podstawy sądzić, że zgłoszenie jest niezbędne do ujawnienia naruszenia prawa, nawet jeśli narusza prawa innych osób, takie jak zniesławienie, dobra osobiste, prawa autorskie, ochronę danych osobowych oraz tajemnicę przedsiębiorstwa.
  7. Sygnaliści nie mogą zrzec się swoich praw ani przyjąć odpowiedzialności za szkody wynikłe z dokonania zgłoszenia, z wyjątkiem świadomego zgłoszenia nieprawdziwych informacji.
  8. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do osoby pomagającej w dokonaniu zgłoszenia oraz osoby powiązanej z sygnalistą.

 

§11

OCHRONA DANYCH, ZASADY ZACHOWANIA POUFNOŚCI TOŻSAMOŚCI

ORAZ POSTĘPOWANIE Z DOKUMENTACJI

  1. Dane sygnalisty, pozwalające na ustalenie jego tożsamości są poufne i nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą sygnalisty.
  2. Tożsamość osób, których dotyczy zgłoszenie, osób powiązanych ze zgłoszeniem oraz osób pomagających w zgłoszeniu, jest poufna i podlega ochronie w zakresie analogicznym do danych osobowych sygnalisty.
  3. Dane osobowe osoby zgłaszającej naruszenie mogą zostać ujawnione, gdy jest to obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Wówczas zgłaszający musi zostać pisemnie powiadomiony o takim ujawnieniu przez pracodawcę, chyba że mogłoby to zagrozić powiązanemu postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu sądowemu.
  4. Po otrzymaniu zgłoszenia, dane osobowe są przetwarzane tylko w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego.
  5. Podmiot prawny po otrzymaniu zgłoszenia przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
  6. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
  7. Przetwarzania danych osobowych Sygnalisty, osób których dotyczy zgłoszenie, osób powiązanych ze zgłoszeniem oraz osób pomagających w zgłoszeniu dokonuje się zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przedstawia załącznik nr 4 do niniejszej procedury.
  8. W celu uniemożliwienia dostępu osób nieupoważnionych, dokumenty są przechowywane w szafie w zamykanym pomieszczeniu biurowym (pokoju), do którego dostęp posiadają jedynie upoważnione osoby.

 

§12

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą zastosowanie mają odpowiednie przepisy Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928).
  2. Niniejszą procedurę publikuję się na stronie internetowej Pracodawcy pod adresem http://cronimet.com.pl/sygnalista
  3. Procedura wewnętrzna wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia przekazania jej do wiadomości pracowników.

 

Załącznik nr 4

– Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (RODO) informuję, iż Administratorem danych osobowych jest Cronimet PL Sp. z o.o., Kłopot 10A, 88-100 Inowrocław.

Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: iod@cronimet.com.pl

Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją zadań związanych z:

  1. obsługą zgłoszeń naruszeń prawa;
  2. podjęciem działań następczych;
  3. prowadzeniem dokumentacji, w tym rejestru zgłoszeń wewnętrznych;
  4. dochodzeniem roszczeń i obroną przed roszczeniami wynikającymi z przyjętych zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa.

w oparciu o obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928). Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit. c), f) RODO.

Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze lub po zakończeniu postepowań zainicjowanych tymi działaniami.

W wyniku pozytywnego rozstrzygnięcia zgłoszenia, wskazane powyżej terminy usunięcia danych osobowych mogą ulec wydłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania prowadzonego na postawie przepisów prawa.

Osoby zgłaszające naruszenia oraz osoby, których zgłoszenie dotyczy posiadają prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.

Osoby zgłaszające naruszenia oraz osoby, których zgłoszenie dotyczy mają prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uznają, iż przetwarzanie danych osobowych ich dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Odbiorcami danych osobowych mogą być organy publiczne lub podmioty uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa

Podanie danych osobowych przez osoby dokonujące zgłoszenia jest dobrowolne jednak konieczne do weryfikacji i prowadzenia postepowania wyjaśniającego oraz wykrywania nieprawidłowości.

Decyzje Administratora względem osób zgłaszających nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Administratora znajdują się na stronie http://cronimet.com.pl/

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Polityka Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich stosowanie.

Dowiedz się więcej
MENU
SOCIAL MEDIA